O.B.® - Jenters beste venn i mer enn 65 år
Hygieneprodukter for kvinner har utviklet seg mye de siste 65 årene, og o.b.® har spilt en avgjørende rolle i å gi jenter og kvinner mer frihet.
Velg et år fra tidslinjen, og reis tilbake i tiden med o.b.®!
-
En revolusjonerende idé (1947)
Dr. Carl Hahn ser en annonse for tamponger i et amerikansk magasin og får en idé: Det finnes ingen lignende produkter i Tyskland. Dette blir en milepæl innen hygieneprodukter for kvinner! Dr. Hahn startet et samarbeid med advokaten Heinz Mittag og gynekologen dr. Judith Esser som også er en ivrig konkurransesvømmer. Hun tok seg av det medisinske aspektet ved produktene. Etter kort tid hadde de utviklet sin første tampong og etablert en fabrikk i Wuppertal i Tyskland.
-
En øyeblikkelig bestseller (1950)
Selskapet oppdager en metode å komprimere bomull til tampongene og patenterer straks teknologien. Tampongens medisinske sikkerhet og hygiene blir raskt godkjent, og de første o.b.®-tampongene kommer i butikkene. o.b.® blir fort en bestselger. I løpet av det første året ble det solgt mer enn 10 millioner tamponger. På dette tidspunktet o.b.® kun solgt på apotek.
-
En superstjerne blir født (1952)
Innovasjonen fortsetter. I 1952 ble o.b.® tampongen Super introdusert til produktporteføljen. I de neste årene ble det lansert ytterligere tamponger med ulike absorberingsevne.
-
o.b. mini – nå også for jenter! (1972)
o.b.® "Mini"-tampongen blir utviklet for jenter som nettopp har fått sin første mens. Forskning viser at en tampong kan settes inn uten å skade jomfruhinnen. Når en jente får sin første mens, har den hormonelle utviklingen ført til at jomfruhinnen er blitt myk og fleksibel. Dette betyr at mindre tamponger kan vanligvis brukes uten problemer.
-
o.b.® setter seg på skolebenken (1974)
o.b.® sin gratis mediepakke i Tyskland blir et hjelpemiddel for lærere i seksualundervisningen. Gjennom denne pakken får tusenvis av elever nyttig informasjon hvert år. Det settes opp en egen telefonlinje i 19 tyske byer, slik at jenter kan ringe inn og spørre om ting de lurer på.
o.b.® blir også en del av Johnson & Johnson-gruppen
-
o.b.® går ut i verden (1986)
o.b.® oppnår suksess langt utenfor Tysklands grenser. På bare ett år selges det til sammen 3,5 milliarder o.b.®-tamponger i 122 land.
-
o.b.® jubilerer (1990)
o.b.® fyller 40 og feirer et samlet salg på over 50 milliarder tamponger globalt.
1990-tallet preges av et sterkere fokus på individualitet, uavhengighet og enda større toleranse for ulike livsstiler. o.b.® utvider sortimentet med Comfort-serien. Nå kan alle kvinner finne den perfekte tampongen for hver menstruasjonsdag.
-
Mer innovasjon: vridde kanaler (2002)
o.b.® introduserer den første tampongen med vridde kanaler. Disse kanalene er utformet for å trekke væsken inn i kjernen av tampongen og gi sikrere beskyttelse.
-
o.b.® ProComfort™ – en perfekt kombinasjon (2005)
o.b.®ProComfort™--tamponger kombinerer de beste egenskapene til o.b.
® i ett enkelt produkt: Med vridde kanaler for sikker beskyttelse, pluss det unike SilkTouch™-trekket som gjør tampongen enkel å sette inn og ta ut.
prev
next